Op zoek naar het mooie weer.

15 augustus 2015 - New Brunswick, Canada

Deer Lake richting Corner Brook. Bij de afwas vind ik een lepeltje van Phyllis, die ga ik even aankleden en opsturen. Onderweg zware buien zo erg hadden we het nog niet gehad. We gaan naar de informatie van Corner Brook, hier kunnen we lozen en water tanken.Schoon water.Op vele plekken hier bruin water vanwege ijzer in de grond.s'Avonds nog een klein stukje gewandeld. Wel een prachtige zonsondergang. De volgende dag om 8.00 uur lopen we de pipeline trail. Prachtige route door bos,langs de pipeline die nog van hout is en waar overal water uit spuit.Onderweg komen we de centrale nog tegen. De tocht duurt 2 uur en veel geklommen en gedaald.Net terug bij de camper onweer. Wij gaan lekker douchen en als het straks droog is gaan we water tanken. Inmiddels is het droog en gaan we naar Stephenville's Crossing even een bezoekje brengen aan Israel Snook. Die we in het begin hebben ontmoet.Zijn afvoer werkt niet, dus wassen zit er niet in. We blijven 1 dag, maken een wandeling en gaan uit eten. s'Avonds eten de heren nog een stukje zalm. Na het ontbijt de volgende morgen nemen we afscheid.Na een poosje rijden hebben we trek in koffie dus we vinden een parkeerplaats. En ja hoor we maken kennis met de labrador. Een lief beest en komt in de camper ruikt natuurlijk de hondenkoekjes. Ook Ype werd begroet met een dikke knuffel. Eindelijk eens buiten koffiedrinken. De hond gaat weer naar zijn huis. We reizen verder naar het zuiden, Port aux Basque. In de haven tickets kopen voor de boot terug.Daarna op naar Rose Blanche,hier hebben we goede en mooie herinneringen.  We staan op onze oude plek. En Donna zien we ook nog even maar ze heeft het erg druk. Morgen kletsen we wel even. De volgende dag krijgen we van Donna een soort broodje met vlees en rozijnen, niet groter dan een klein soesje. Maar wel lekker. Van mij krijgen ze allemaal een schaaltje ijs, want dat moet op voor we de oversteek maken. Daarna gaan we nog wat klimmen over de rotsen. Maar de zwarte vliegjes zijn vervelend. s'Avonds komt Donna nog 4 muffins brengen. O o wat ruikt dat lekker.We kletsen onder het genot van een kop thee. Zo verteld Donna dat ze een traditie hebben: Met de Kerst gaan ze verkleed bij de huizen langs en brengen lekkernijen mee. Ze maken muziek en ze dansen. Ook hun gezicht is bedekt met een lap stof. Al met al een gezellige avond en het afscheid valt weer zwaar. Als Donna vertrekt regent het en dit wordt alleen maar erger. En morgen met de boot. Maar soms heb je geluk, we konden ruilen met mensen die wilden graag vandaag over en voor ons maakt het niet uit. Dus we gaan een dag later met de boot dan we dachten. We blijven in Port aux Basque. We drinken eerst maar eens koffie en met zo'n lekkere muffin erbij. En wat shoppen, later klaart het op en gaan we aan de wandel.En de volgende dag prachtig weer. Toch is het vrij koud boven op het dek. Maar zo nu en dan even kijken. En ja hoor daar zijn de dolfijnen. Wat een mooi gezicht. Jammer ze springen niet even boven water.Mooi op tijd bij de haven in Nova Scotia maar we kunnen niet aanmeren er ligt een andere boot.Dan maar rondjes draaien en dat duurt meer dan een uur.Uiteindelijk staan we toch weer aan wal.We zoeken ons oude plekje weer op bij de brandweer ,lekker rustig. De volgende dag naar de unisex kapper. Zo weer heerlijk kort haar allebei. Op naar Sydney, hier ligt het cruiseschip de "Maasdam" een NL dus. Het is de bedoeling om naar Louisburg te gaan. Dit is een fort van de Fransen. 1713. 1719 begonnen ze met de versterking en die was net op tijd klaar voor de 1e belegering in 1745. En werd een bloeiende stad. Hier droegen ze ook nog de klederdrachten en de Franse pruiken.Ook waren ze hier bezig met opgravingen. Alle huizen zijn herbouwd in oude staat. Het heeft maar 25 miljoen dollar gekost. Het weer valt nog wel mee, Maar we zijn net terug bij de camper weer regen. We vinden bij de informatie weer een plekje en hebben wifi. Je kan verder ook niets. Ach en we hebben ook nog mist. Morgen staat onze camperneus richting Ontario. Nog steeds mist maar vertrekken wel en in het binnenland klaart het op en krijgen zelfs de zon te zien. s'Middags zitten we lekker een broodje buiten te eten.Het blijkt dat we aan de overkant springwater kunnen aftappen en ja volgens een local is het goed drinkwater. Dus na het eten snel aan de slag en alle tanks vullen.Nu op weg naar Truro daarna pakken we de highway 2 om naar Parrsboro te gaan.We zoeken daar een plekje voor de nacht.Maar even aan de wandel en komen bij het Gemeentehuis, hier staat een indiaan, metalen figuren en oude auto's. De lucht dreigt maar er komt geen regen.Morgen gaan we naar Hopewell Rocks. Door de getijden worden deze rotsen uit geslepen en krijg je mooie formaties. hier zijn we wel een paar uurtjes zoet geweest. Daar na keren we terug naar Hillsborough en staan nu bij de bibliotheek hier brengen we deze keer de nacht door.We eindigen dit verslag met prachtig weer en 26 graden

1. Francien:
    15 augustus 2015
    Ze hebben daar dus geen last van de droogte. Hier is het wat temperatuur en regen betreft veel beter. De nederlanders kunnen lekker vakantie vieren in eigen land, want het is zomer. Mooi verhaal weer met mooie foto's. Zo af en toe google ik wat om iets meer te lezen van de omgeving waarin jullie nu zijn. Mooi hoor en bedankt maar weer voor het vele typewerk en het delen van jullie mooie reis.
  2. Baukje Steffens:
    15 augustus 2015
    Prachtig weer jullie verslag! Hopelijk ook voor jullie nu de komende tijd mooi weer zoals hier. Leafs
  3. Koba Dijkstra-Cuiper:
    16 augustus 2015
    Weer een mooi verhaal en schitterende foto"s
    groetjes uit gytsjerk
  4. TINEKE V D WAL:
    16 augustus 2015
    Mooi verhaal,en nieuwsgierige dingen hebben jullie gezien en beleefd, maar wat het weer betreft hebben wij het hier beter tot nu toe.Groetjes
  5. Trienke:
    17 augustus 2015
    Alweer zo'n mooi verslag!

Gr Trienke
  6. Donna:
    19 augustus 2015
    Hallo Luitjes.
    Ik wou dat ik jullie muffins kon brengen.
    Weer zo'n mooi verhaal
    Ik ben blij voor jullie dat het nu mooi weer is en hoop voor jullie dat het voorlopig zo blijft.
    Liefs uit Oudkerk waar het weer rustig is.
  7. Karin Wielinga-Gobetz:
    19 augustus 2015
    Bedankt voor het mooie verhaal met foto s, leef weer helemaal mee. Wens jullie mooi weer.
    liefs
  8. Ries & Henny:
    22 augustus 2015
    21 augustus 2015
    Als het slecht weer gaat worden in het Oosten geldt maar
    1 advies "Go West my friends go West"
    Goede reis naar Ontario. Hebben jullie nu jullie weer in Nova Scotia
    zijn al gehoord van de Nova Scotia Duck Tolling retriever.
    Zou een soort broertje moeten zijn van de Labrador.
    groetjes van Henny & Ries