Slechtste zomer sinds 30 jaar.

5 augustus 2015 - Badger, Canada

Placentia. Hier staan we bij de bieb. We moeten maar even in de benen op naar de hefbrug. De oude is nog in gebruik en de nieuwe moet in 2018 klaar zijn. Het mag wat kosten. Dan lopen we via het kiezelstrand naar het einde en terug over de "sitewalk"Het blijft koud en onaangenaam. morgen vertrekken we toch maar weer. Onderweg genoeg te zien. We hebben de kachel aan en dat op 22 juli. Salmonier Nature Park staat op ons programma. We kunnen alleen maar via een gravelweg weer op de route komen. Op zich redelijk te rijden maar na een tijdje rammelen kijk je toch weer uit naar asfalt. De wandeling door het Park was mooi, jammer de dieren waren gekooid. Bij de toiletten was een kunstschilder bezig geweest. Decoratie van de Newfoundlandse bloemen. Voor kinderen wel heel leukwant ze kunnen eindelijk de wilde dieren (gekooid)zien.We besluiten om naar St. John's te gaan. Maar het wordt alleen maar slechter regen en dichte mist. We zoeken een plekje in Petty Harbour maar dat lukt niet, langzaam rijden we verder geen idee waar we precies zijn.We vinden een groot parkeerplek en daar  blijven we staan voor de nacht.. Regen- regen en nog eens regen.De volgende morgen klaart het op en we hebben een prachtig uitzicht op St. John's. En we staan bij een waterval. Na de koffie gaan we naar de stad. Probleem waar laat je de camper en voor je het weet ben je de stad weer uit.We rijden het noordelijke gedeelte van het schiereiland en nemen een kijkje in Portugal Cove. Hier liggen nog wat grafstenen van  Portugese vissers en settlers. We gaan richting Ferryland want daar is dit weekend Ierse muziek. We komen daar aan ,maar veel te weinig parkeerplaats, de camper rijden we op de zeedijk met allemaal kiezels. Ook hier wateroverlast een dijk aangelegd voor het feestterrein. het weggetje naast de zeedijk staat blank.De volgende dag komt er een bulldoozer en wordt het weggetje naast de camper weer begaanbaar gemaakt.Als we uit het raam kijken tijdens het ontbijt zien we de spuitende walvissen. We ontmoeten leuk mensen, Phyllis en Stephan. Zij vertellen dat ze vanavond naar het dinner theatre gaan. Dit lijkt ons ook wel wat. Dus we spreken af. Eerst zitten we niet bij elkaar maar dat wordt geregeld. We beginnen met het eten en bij het dessert begint de voorstelling al. Eerst een paar liedjes. Het verhaal draait om een taxi.We kunnen het redelijk volgen. Maar ook hier speciale Newfoundlandse uitdrukkingen. Ze lachen hier zelfs nog om een "seksboekje"  Een mooie en gezellige avond. De volgende dag Quilts bekijken bij Phyllis,prachtig mooi.Zelfs een speciale voor de bruiloft van hun zoon met foto's erop geprint. Het is en blijft koud, om naar de muziek te gaan valt tegen,na een uurtje ben je stijf van de kou. Dus we luisteren mooi in onze camper naar de muziek. Zitten we toch lekker warm. Om 22.30 uur wordt het afgesloten met vuurwerk. Ook al een half uur eerder dan gepland. De volgende dag nog hetzelfde weer. s'Middags nemen we afscheid en Ype laat de camper achteruit van de kiezeldijk zakken.Gelukkig geen hulp nodig. We moeten diesel conditioner hebben,want er zit water in de diesel. Dit hoorden we weer van Phyllis en Stephan. We belanden in Clarensville en hier blijven we een week noodgedwongen staan Iepe heeft last van de rug en krijgt medicijnen hiervoor. Overdag bij de Wallmart voor de wifi en dan weer naar de picknickplek om te overnachten,waar het lekker rustig is.s'Avonds zo rond 17.00 uur komt onze trouwe adelaar en duikt naar een lekker hapje. Echt poseren zit er niet in,dus een foto in vogelvlucht met wat geluk. Onze vrienden Phyllis en Stephan komen ons op zoeken en we hebben het gezellig samen. Zelfs nog creatief bezig geweest. Een Quilt hartje gemaakt. We hebben geruild zodat we een leuke herinnering hebben. Maar ook nu weer komt het afscheid nemen eraan. Wij gaan naar Gander en zij naar Bonavista. In Gander staan we bij de Wallmart, deze is vandaag gesloten, dus lekker rustig. En we hebben wifi.Morgen naar Grand Falls, om propaan te tanken en naar het logger museum. Dit is helaas niet meer open. Dan maar naar Badger en hebben weer een prachtig plekje bij het water. Door deze rivier gingen dus de boomvlotten. Nu heerlijk genieten van de zon.

1. Durk en Thea:
    5 augustus 2015
    Wat weer een mooi verslag, jammer van de gekooide dieren en de regen natuurlijk. Ja joh daar kan je niks aan veranderen. Misschien komt het nog. Maar jullie beleven mooie dingen en ontmoeten leuke mensen en dat is ook wat waard. Dikke tuut fan ús. ❤️
  2. Janke Tiemensma:
    5 augustus 2015
    Vanuit Gytsjerk - op woensdagavond - samen met jullie naar Placentia, St. John's en Gander. Via google kan ik foto's zien en zo lees ik ook over het Arrow Air Memorial en allerlei andere dingen over geschiedenis.
    Ik ga hier eten koken - jullie een goede voortzetting van jullie reis toegewenst met hopelijk nog heel veel zonnige dagen!
    Leave groetnis van Janke.
  3. Koba Dijkstra-Cuiper:
    5 augustus 2015
    Weer een prachtig verhaal met mooie foto"s

groetnis fan koby en Louis
  4. Kees en janke:
    5 augustus 2015
    Mooi verslag hoor en prachtige foto's.
    Wat mooi dat jullie zoveel leuke mensen ontmoeten,heel bijzonder allemaal.Wij zijn stik jaloers
  5. Baukje Steffens:
    6 augustus 2015
    Jammer van het te koude en natte weer,maar het blijft genieten wat jullie allemaal zien en meemaken! Lees toch nog woordje zon. Nou hopelijk gaat die ook daar nog veel voor jullie schijnen. Hier is het heerlijk warm weer. Rond 25 gr. Nou geniet se verder!
  6. Francien:
    6 augustus 2015
    Heerlijk zo langs 's Heren-wegen rijden, en overal weer iets nieuws te ontdekken. Worden jullie niet moe????
  7. Kaatje:
    7 augustus 2015
    Weer een mooie aan vulling, wat een leuke mensen kom je mee in aanraking.
    Ga zo nog maar verder, en nog veel genieten samen.
    Groetjes Bart en Kaatje, uit het zonnige Zeeuws Vlaanderen.
  8. TINEKE V D WAL:
    7 augustus 2015
    Wat jammer dat het zulk slecht weer steeds is,maar als je dan leuke mensen treft beurt je dat wel weer op,goede reis met aangenaam weer
  9. Donna:
    8 augustus 2015
    Sorry er is iets mis gegaan. Mijn reactie staat bij een foto.
    Liefs uit Oudkerk en ik hoop voor jullie dat het weer beter wordt.
  10. Tjeerd en Hennie:
    11 augustus 2015
    mooi verslag en prachtige foto s
    wij hopen dat het weer ook wat

beter wordt het was hier ook koud tot
    half juni
    groetjes Tjeerd en Hennie
  11. Ries & Henny:
    12 augustus 2015
    Wij waren 1 week met vakantie in Oostenrijk. Hogere bergen dan bij jullie, 30-35 graden C in de dalen, een paar graden lager op de
    berg. Hebben jullie met slecht weer eens iets om jaloers op ons te
    zijn. Jullie verhalen over ontmoetingen met lokale mensen zijn nog
    steeds heel boeiend. Groetjes Van Ries en Henny