Time out.

27 september 2015 - Hamilton, Canada

We hebben even een time out. Zoveel gezien en gedaan. Ype en Connie gaan regelmatig naar de Bingo en hebben tot nu toe gelijk gespeeld of gewonnen. Bert en ik gaan regelmatig op pad met de cabrio. De mooie vergezichten over Hamilton en Dundas. Ook breng ik de laatste eer aan zijn moeder. Zijn vader ligt in Florida begraven. We hebben 2 x een bezoekje aan de Botanical Garden gebracht, zowel lopend als op de fiets. Een prachtig park met mooie steigers waar je uitzicht hebt op een meer.Kraanvogels,zwanen,libellen, kikkers gespot,zelfs een slang gezien.We doen thuis de huishoudelijke klusjes zoals gras maaien,stofzuigen, dweilen enz. Verder brengen we een bezoek aan een ander winkelcentrum, even op de fiets maar wel bergje op,dus stevig door trappen.In dit centrum vind je o.a. Dollarama,Metro ( supermarkt ), drankwinkel,kleding/ schoenen/ speelgoed / brillen winkels.De 1 e winkel die we bezoeken is een bulk winkel,hier is niets verpakt.Wat kun je er zoal kopen: strooigoed voor de taarten, snoep, pinda's, nootjes, zaden, kruiden, thee, granen, chocolade en snoep voor Halloween. Je kan dus alles zelf afwegen en we kopen natuurlijk wel wat en het was niet eens duur.Hier zijn we wel een paar uurtjes zoet geweest. Een andere dag is het weer tijd voor een wandeling we besluiten om de Websterfall op te zoeken. We nemen de hond mee en beginnen aan ons avontuur, het pad is al snel niet meer te zien, maar wel het riviertje. Dus dat gaan we volgen. Een mooie route om te lopen want we hebben uiteindelijk weer het  pad gevonden.Veel eekhoorns en chipmunks gezien en genieten van de intense rust. Uiteindelijk staan we onderaan de Websterfalls, er is een oud trap gedeelte naar boven,maar daar aangekomen staan we voor een hekwerk en hier klimmen we overheen en komen zo in het park Hier ligt ook de familie Webster begraven. We vervolgen onze wandeltocht naar de Tew's falls;deze is zelfs hoger en was eens imposanter dan de Niagara waterval,maar er stroomt tegenwoordig minder water door. Daarna op naar de peak,  nu wel helder weer en dan keren we huiswaarts. Ook ontmoeten we de broer en schoonzus en zus van Bert en Connie. Weer even leuk bij gekletst,ook hun kinderen zijn nu volwassen mensen. Op zaterdag wordt er geklust door de beide broers.Dick had een 2 e hands VW Jetta gekocht, maar 1 voordeur zag er niet uit dus een 2 e hands uit de sloop gekocht en alles over gezet;leuk om het zo te volgen. s'Avonds was de auto weer gereed. Ook mijn Ugly stick is nu af. Straks hebben we een weekje vakantie en gaan we naar de cottage in Iverhuron. Voor we hier naar toe gaan brengen we eerst een bezoekje aan de Keady market,hier alleen wat groenten gekocht. Daarna de weg weer op nog een uurtje en dan zijn we er. Het is prachtig weer, we eten vroeg zodat we de zonsondergang kunnen zien. Prachtig, zoals de zon in het meer zakt. Ook hebben we een boottocht gemaakt, de mannen vissen en ik zonnen. Geen vis gevangen. Ondanks de fishfinder. Ook een bezoekje aan de kerncentrale gebracht, en dat op de fiets, bergje op en af. Ype zijn hoed maar 2 x afgewaaid, dus in de remmen en weer ophalen.Elke avond een kaartje gelegd, heel ontspannend allemaal. Zaterdagmorgen vroeg op want we gaan naar de St. Jacobsmarkt wij hadden ook alles nog niet gezien. Het is een belangrijke dag want er zijn zelfs nu drafpaarden te koop. En heel veel Mennonieten de mannen en jongens met strohoedjes op en de meisjes met kapjes. Zo tegen 14.00 uur keren we huiswaarts. Het is druk op de oprit dus we staan even aan de weg..Straks maar even op de oprit rijden. Ype en Connie alweer naar de Bingo en nu maar hopen dat ze met veel poet thuis komen. We kunnen terug kijken op een prachtige week met zijn vieren. Het komend weekend is het Pumpkinfestival in Port Elgin, daar gaan wij naar toe, eerst de camper maandag weer op orde maken en dan weer naar de cottage hier blijven we tot na het weekend. Verschillende huizen hebben al iets van Halloween in de tuin en ook op de markt een leuk kraampje met pompoenen. We kunnen eigenlijk niet weg er is zoveel te doen. We willen ook nog een bezoekje brengen aan onze oude buren van Aldtsjerk, Albert en Martha Attema. Die wonen net onder Northbay dus we trekken nog even noordwaarts en gaan zo de Indian Summer helemaal mee maken. Bedankt voor de leuke reacties die we krijgen en vinden het fijn om iets van jullie te horen. Groeten uit Dundas..

1. Francien:
    27 september 2015
    Als jullie ooit weer thuis komen, waar dan maar ook, dan heb je een mooi boek in je hand. De reisverslagen zijn zeker de moeite waard om ook heel veel later nog eens terug te lezen. Wat beleven jullie toch veel. Zijn jullie nou nooit eens moe??? Die indrukken, de kleuren, de vele mensen die je ontmoet, dat maakt deze reis toch wel heel bijzonder. Nu wij nog gedwongen thuis zijn is het heerlijk om zo een beetje (heel veel) mee te genieten. Kan niet wachten op het volgende verslag. En dat eten lijkt me ook niet te versmaden. Toch weer heel anders dan in Friesland of Batalha. Genieten dus, ik heb genoten van foto's en het verhaal er bij.
  2. TINEKE V D WAL:
    27 september 2015
    ook weer even goed om een beetje rust te nemen denk ik soms wordt je overspoelt door al die indrukken.Weer een mooi verslag
  3. Kaatje:
    27 september 2015
    Weer een mooi stuk geschreven.
    Wacht al weer op het volgende hoofdstuk..
    Groetjes, Kaatje.
  4. Kees en janke:
    27 september 2015
    Wat weer een prachtig verhaal,groot gelijk dat jullie even wat rust nemen.Jullie hebben de tijd.hier gaat alles weer z'n gewone gangetje,wij gaan zaterdag er weer op uit.De camper staat al weer klaar.Als ik dat lekkere eten en die heerlijke gebakjes daar zo zie dan moeten jullie wel aan het wandelen blijven.Maar lekker blijven genieten hoor,
    Groetjes
  5. Durk en Thea:
    27 september 2015
    Moest wel weer even lachen, ik zie het voor me, Ype met de cowboyhoed op de fiets bergje op bergje af en dan waait ie weg de hoed dus, hahaha, sorry leedvermaak!
    Geweldig dat jullie zo genieten, jammer dat we er niet bij kunnen zijn.
    Dikke knuf.
  6. Rita:
    27 september 2015
    Groetjes aan Albert en Martha van (juf) Rita. Ben benieuwd hoe het met de kinderen is, heb er al heel lang niemand meer over gehoord.
    Fijne voortzetting van jullie reis gewenst!
  7. Donna:
    27 september 2015
    Weer zo'n super mooi verhaal.
    Het avontuur, plezier en het genieten is jullie gegund en ik blij en dankbaar dat jullie ons zo goed op de hoogte houden.
    Vooral Trijntje bedankt voor de tijd die voor ons vrij maakt.
  8. Trienke:
    28 september 2015
    Al weer een prachtig verhaal. Erg leuk om op deze manier met jullie mee te leven!
  9. Sietse Sijperda:
    28 september 2015
    Heerlijk om bij weg te dromen. Het doet het verlangen om er zelf weer tussen uit te gaan alleen maar groeien. Net even in Italië geweest maar veel te weinig tijd en te gehaast.
    Veel liefs Jolanda en Sietse
  10. Koba Dijkstra-Cuiper:
    28 september 2015
    Wat een mooi verhaal en schitterende foto"s
    groetnis fan louis en koby
  11. Ries & Henny:
    29 september 2015
    Een heel plezierige en zonnige vakantie toegewenst.
    Jullie hebben het verdiend.

Groetjes
    Henny & Ries
  12. Rita:
    8 oktober 2015
    Ik had Romke in de klas, Sjoerd zat nog bij de
    kleuters.