Het " Gemiste vliegtuig "

21 maart 2016 - Roosendaal, Nederland

Het is 20 maart en half negen s' morgens,zitten we in de auto op naar Schiphol. De kinderen brengen ons en die gaan door naar de Zwarte markt in Beverwijk. We zijn voor 10.00 uur al op Schiphol en nemen afscheid. We gaan naar een incheckpaal, eerst mijn paspoort dat gaat goed, maar die van Ype wil niet. Dus iemand van Schiphol moest ons helpen. Ook bij haar lukte het niet. Toen in de rij voor de balie, ook daar lukte het niet, toen zag ze de fout. Ype heeft in zijn paspoort allemaal letters alleen de laatste O moest een 0 oftewel  een nul zijn. Waar draait het om 0   O.  Terwijl wij vorig jaar wel de States in konden met dat zelfde ESTA formulier. Voor Ype moest er een nieuw ESTA formulier aangevraagd worden. Lukte niet. Dan naar balie 17 een etage  lager ook daar lukte het niet. Toen de laptop erbij en uiteindelijk hadden we weer een nieuwe ESTA goedkeuring. Ons vliegtuig is inmiddels vertrokken. Ik kan jullie vertellen dat waren stressvolle uren. Daarna bij de KLM / Delta Airlines gevraagd wat ze voor ons konden betekenen. We moeten percee een retour boeken.!! En ze zijn veel duurder en 300 euro overboekingskosten.Dit akkefietje  hadden ze nog niet eerder gehad. En dan vroeg ze maar weer, jullie wonen in Canada. Nee, daar hebben we deze retour gekocht. We mogen 6 maand in Canada zijn 3 maand Alaska  en dan nog eens 6 maand Canada, en dan moeten we of naar Europa  of het Caribisch  gebied. Dat ze nu zo streng zijn,is het gevolg van al die aanslagen. Dus als je zelfs een tussenlanding  hebt in de States moet je een ESTA formulier hebben. Mensen opgelet kijk goed naar de rondjes. En ja, het is jammer dat we de vlucht niet gehaald hebben. En het brengt extra kosten met zich mee. Dan begint het bellen.  Margriet halen jullie ons weer op? Canada bellen sorry we komen nog niet. Het wordt hoog tijd voor koffie en een broodje. Intussen zijn we al op zoek naar een andere vlucht. Maar we moeten in Roosendaal  er maar even rustig voor zitten. We  bekijken  voor de zekerheid nu ook het ETA formulier van Canada  dezelfde fout gemaakt  dus,deze ook opnieuw aangevraagd. Hopelijk vertrekken we nu 31 maart en vliegen vanaf Schiphol - Dublin -  Toronto.  En hopen op een goede vlucht.✈

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Renilde:
    21 maart 2016
    Oh wat een lullige situatie! Geen hartverzakking gekregen? Ik kan me zooooo verschrrrrikkelijk ergeren bij dit soort dingen. Zijn jullie kalm gebleven?
    Wij hebben gisteren een prachtig concert gehad (vraag maar aan Coby en Tineke, enz.) Ik ben tevreden. Vrijdag ging het niet zo goed. Hopelijk maandag de mooiste! Veel liefs van Renilde.
  2. Francien:
    21 maart 2016
    Dat is pech, weer uren achter de PC. Maar jullie zijn ervaringsdeskundige. Het komt allemaal goed alleen een beetje later. Sterkte met deze tegenslag.
  3. Tjeerd en Hennie:
    21 maart 2016
    Het is hier zeker beter weer dan in
    canada maar alle gekheid op een stokje
    dan nog maar hier even genieten
    gr tjeerd en hennie
  4. Koba Dijkstra-Cuiper:
    Wat een ellende,ggggggrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

Volgende week beter.
    gr fan koby
  5. Baukje Steffens:
    21 maart 2016
    Tjonge wat een tegenslag en hoop gedoe! Weet dat jullie over het algemeen rustiger blijven dan menig ander mens,maar toch..sterkte en hopelijk 31 maart een goeie vlucht!
  6. Rita:
    21 maart 2016
    ferkriklik, wat in ergernis!
    hooplik giet it hjirnei wer better...
  7. Fokke:
    Das echt klote !!
  8. Sietse Sijperda:
    Hoi Ype en Trijntsje,
    Ja, het wordt er op deze manier niet gemakkelijker op. De papieren rompslomp wordt steeds groter maar ja veiligheid heeft een prijs.
    Als jullie tijd hebben zijn jullie van harte uitgenodigd de 28 ste. Heit en mem zijn er ook.

Gr Sietse& Jolanda
  9. Kees en janke:
    21 maart 2016
    Jeetje wat een tegenslag,maar dat ben je vast straks snel weer vergeten als je daar weer rond tuft in die prachtige omgeving,
    Goede reis en tot horens
  10. Donna:
    We hebben al gechat. Succes met alles. Liefs uit Oudkerk
  11. Rinse en Henny:
    22 maart 2016
    Jullie hebben in ieder geval wel wat te vertellen. Maar daar zaten jullie natuurlijk niet op te wachten. Hoop dat het jullie 31 maart beter vergaat. Alvast veel plezier met jullie verdere reis in Canada e.d.
    Liefs henny en rinse.
  12. Julia:
    22 maart 2016
    Hey luitjes, wat een drama en dan kan je er zelf ook nog niet aan doen alleen maar papieren rompslomp ellende. Vreemd dat jullie er dan niet eerder tegen aan gelopen zijn. Zelf hebben we in Portugal een keer de terugvlucht niet gehaald. De tickets die we hadden waren ca. Euro 119,00 per persoon retour, toen we bij de gate kwamen was die net een paar minuten dicht. Moesten nieuwe retourtickets kopen vlogen via Mallorca terug kosten 1200 Euro voor 4 personen. Hoop dat jullie nieuwe vlucht goed verloopt. wij blijven het volgen.
    Groetjes Julia en Jelle
  13. Loes Wierdsma:
    22 maart 2016
    .......31 maart komt 't goed natuurlijk. En dan begint het genieten van de reis weer. Een heel goede reis gewenst alvast.
    Groet,
    Loes
  14. Anneke de Vries:
    Goeie Ype en Tryntsje,
    Wat in ellinde, ik ha efkes yn myn nije pas sjoen, ik ha gjin 0 of o
    ( sil ein april mei Partick nei famylje yn Amerika)
    Hoopje dat it goed komt. Nije wike in goeie flucht en in moaie tiid wêr't jim ek hinne gean.
    Groetnis Anneke en Eeuwe.
  15. Ries & Henny:
    23 maart 2016
    Wat een onvoorstelbare pech.
    Bedenk maar dat jullie hiermee alle pech voor het komende
    jaar gehad hebben.
    Goede reis gewenst op 31 maart a.s.
  16. Sippie&oene:
    23 maart 2016
    een wereld vol verassingen,hopen dat het 31-3 beter gaat.
    groetjes, heit & mem.