North - / South Carolina, West Virginia, Pennsylvania, New York, Ontario

13 november 2015 - Hamilton, Canada

Zo op naar de kust :in Kitty Hawk eerst even naar de info.We steken de kustweg over op naar Kill Devil Hills. Hier parkeren we,de zee is ruig en er stroomt water onder de huizen.Veel zand weg gespoeld en opgewaaide duinen liggen op de weg. Op het strand vinden we o.a.shell schelpen, muiltjes, schildjes van krab en gordeldier,ook een zeeslang geraamte. Bijna de hele dag op het strand, onze slaapplaats is tussen de verlaten vakantiehuisjes.Volgende dag direkt het strand op, heerlijk.Later in de middag steekt de wind op en is het koud. We besluiten om verder te trekken. Over het Bodie eiland (even terug in de polders) op naar Engelhard  en Bayvieuw .  Dit gebied is een groot moeras en erg saai,veel dode bomen.We zijn mooi op tijd voor de ferry,de overtocht duurt 20 min. Op de palen aalscholvers.We belanden in Aurora bij het Fossiel museum.Morgen willen we daar een kijkje nemen en ook even naar fossielen zoeken.We vinden oude botten en haaientanden.s'Avonds nog een foto van de Halloween etalage gemaakt.In het museum zien we complete gebitten van de haaien,  walvis botten,schelpen,half edelstenen,speerpunten en fossielen in gesteente.In de middag gaan we weer rijden in Atkinson zetten we onze camper neer bij de bibliotheek, hier gratis wifi. Dus dat wordt even kletsen met de kinderen. Het is Halloween, hier een rustig verloop, bij Bert en Connie in Dundas 5 kinderen aan de deur,bij zijn broer en vrouw in Cambridge wel 200 kinderen.Hoeveel moet je dan wel niet in huis hebben.   Vannacht de klok een uur terug.Zoals verwacht vroeg wakker dus skypen.In de middag vertrekken we weer naar de kust het wordt Holdon Beach. Pracht plek,heerlijk op het strand gelopen en weer wat schelpen gevonden. s'Avonds even onder de buitendouche,water toch wel koud maar daarna heerlijk fris. Voordeel: ik hoef mijn eigen douche niet uit te drogen. Ype heeft de camper gepoetst,het water was nu heel dicht bij.De volgende dag komt de buurman met sand dollars (fossiel skelet zeeegel) of we hun collectie ook willen zien.Ook zij hebben iets met schelpen zelfs op het toilet. We wisselen wat soorten uit. Volgens Connie moest Myrtle Beach heel mooi zijn dus dat is onze volgende bestemming Ik zou zeggen welkom in Benidorm/ Algarve/ Saint Tropez enz. Flats Hotels Flats.En aan de grote weg het ene pretpark na het andere.We zijn op verschillende plaatsen op het strand geweest,maar geef mij maar Holden Beach. We gaan nu weer richting Bedford naar onze vrienden.Onderweg zien we een bordje met de Hanging Rock,dus dat moeten we maar eens bekijken.Bij de info halen we  een trailmap (plattegrond) en beginnen aan onze wandeling. Bergopwaarts, waarvan het laatste stuk 1 km steil omhoog over de rotsblokken is. Maar het uitzicht is prachtig. En we moeten even op adem komen. Terug lijkt makkelijker maar dat valt tegen,dat komt op de knieen aan.En dan eindelijk terug bij de camper,tocht volbracht en trek in wat eten.Zo buikje weer vol en trekken weer verder zo 17.00 uur zijn we terug in Bedford. We blijven 2 dagen en gaan dan richting Dundas Ontario.Het is nog steeds prachtig weer zo rond de 23 graden. We vinden weer een mooi plaats om van de zon te genieten waarschijnlijk de laatste keer. We gaan weer naar het noorden dus op naar de kou. In Green Bank overnachten we bij de kerk. De General Dollarshop is dicht bij en Ype komt terug  met een nieuwe leesbril. Als we weer vertrekken komen we langs radiotelescopen . Effe een foto maken.We waren vroeg en het bezoekerscentrum was nog niet open.Jammer. Op naar Elkins hier is een indianenshop "Hiawatha's genaamd, daar ga ik even een kijkje nemen, nou ja ook wat gekocht natuurlijk. Onze reis gaat eerst nog door de bergen en later meer het vlakke land. De koeien lopen nog lekker buiten. Ook zien we dat sommige mensen veel rotzooi in en om het huis hebben.Maar we zien in dit gedeelte wel veel herten. We volgen de route; Sommerset-Windber- Portage- Ashville- Hawk run- Renova- en we belanden in Sweden valley. Onze korte broek hebben we verruild voor een lange broek en de kachel hebben we aan.  Vannacht min 3  alles is wit dus snel een paar foto's gemaakt.Als je al die namen ziet,denk je dat we in Europa zijn.We gaan nu op naar Holland ( klinkt bekend). Dan komt Buffulo ook al in de picture en dat is bij de grens gaan we er over ja of nee. Laten we het maar doen. Bij de grens paspoortcontrole,of weook iets hebben gekocht, we vragen of hij de visums wil innemen.Na 10 min staan we weer op Canadese bodem.We volgen de borden naar de Falls, die zijn mooi verlicht. Jammer alle foto's hiervan mislukt. Hier kunnen we niet overnachten dus rijden we naar Stevensville, ook hier weer bij de bibliotheek,geen internet. s'Nachts lange goederen treinen met hun gefluit. Dit was niet een rustig nachtje kan ik zeggen. Het is nog een 50 km naar Dundas, we nemen de backroads, jammer het regent nu.11 November een impressie van Memorial Day,herdenking omgekomen militairen.Zo het eerst gedeelte van onze reis zit erop. We vliegen 22 november naar Nederland en verblijven t/m maart in Europa om vervolgens dan de draad weer op te pakken. Op naar  Alaska. Bedankt tot dusver voor jullie reacties en hopen voor iedereen een voorspoedig 2016.

1. Wiebe/oelkje:
    13 november 2015
    Prachtige verslag nog heel veel plezier en wij blijven jullie volgen. Ook voor jullie een spannend en avontuurlijk 2016.
  2. Francien:
    13 november 2015
    Wat een hoofd vol mooie impressies brengen jullie mee terug naar Europa. Tot nu toe heb ik genoten van jullie verhalen en prachtige foto's. Het zal wennen zijn om weer te wonen in een niet rijdend huis. Maar gelukkig liggen de plannen voor het vervolg al klaar. We houden contact.
  3. Kees en janke:
    13 november 2015
    Weer een prachtig mooi verhaal en wat weer een mooie foto's.
    Wij reizen en genieten met jullie mee.Dus nog een dikke week en dan weer in het vliegtuig,jullie nog een goede vlucht gewenst,
    Groetjes van ons
  4. Hiltje bloemsma:
    13 november 2015
    Heel mooi zo maak zelf de beelden erbij .dit zijn belevenissen die je nooit vergeet.gr ons
  5. Baukje Steffens:
    13 november 2015
    Prachtig! Fijn om dan toch ook weer even in Holland te zijn denk ik. Fijne vlucht dan. Genoten van jullie reis tot dusver. Groetjes,Baukje
  6. Hiltje bloemsma:
    13 november 2015
    Heel fijn die mooie verhalen het is net of we meereizen. Ook wij vinden niet zoveel aan die drukte we zijn net in benidorm geweest wij waren bij vrienden infinestrad en hebben met hun in benidorm gegeten wat een drukte nu in la azohia mooi plekje lekker rustig. We zullenaan jullie denken op 31 dec het was erg gezellig vorig jaar lieve groet
  7. Ries & Henny:
    13 november 2015
    Goede reis naar huis volgende week.
    Hartelijk dank voor alle verhalen tot dusverre.
    Wij hebben ze met heel veel plezier gelezen.
    Groetjes van
    Henny & Ries
  8. Koba Dijkstra-Cuiper:
    13 november 2015
    Prachtige verhalen weer en schitterende foto"s
  9. Loes Wierdsma:
    14 november 2015
    Bedankt weer voor de mooie impressies en verhalen.
    Wij zijn in 2005 in Amerika geweest. Ook bij de Falls.
    Prachtig.
    Een hele goede decembermaand gewenst en voor 2016..
    een heel mooi vervolg van jullie reis. Eerst mooie maanden
    hier in Nederland gewenst. Ook heerlijk denk ik zo.
    hartelijke groet,
    Loes
  10. Donna:
    14 november 2015
    Bedankt voor alle mooie verhalen en foto's.
    Ik heb er bijna net zo van genoten alles jullie.
    Geniet er nog een week van en alvast een goede vlucht.
    Liefs en tot gauw.
    Donna
  11. Rita:
    15 november 2015
    Wat ha jim al in protte sjoen! Hoe ûnthâldst it allegear? Myn holle draait der fan.. it liket wol in encyclopedie, allegear belevenissen.
    Fijn reis werom en oant sjen!
  12. Johan en Lieske:
    17 november 2015
    Mei in protte ynteresse hawwe wy jimme reisferhalen fan lêzen. Hiel bysûnder! Wat hawwe jimme al in protte sjoent. Ik ha sels yn it ferline ek in skoftke yn Kanada trochbrocht. In moai lân.
    Ofrûne simmer hawwe wy op ús grientetún oan de Wynzerdyk genietsje kynt fan dahlia’s, dy’t earder yn de tún groeiden fan Tryntsje har heit. Wy hinne dahliabollen krigen fan Piet en Ytje, dy’t no yn it hûs wenje fan âlde Kaastra.
    Wy winskje jimme no wêr efkes in goede tiid yn Europa.
  13. Rienk:
    19 november 2015
    Dit sjocht er goed út. Moaie reis. Wanneer wer op hus oan?
    Groetnis fanút Oentsjerk
  14. Karin Wielinga-Gobetz:
    20 november 2015
    Wat een boel indrukken en foto`s, mooi om er een stukje van mee te krijgen!
    Een goeie reis en tot ziens!
  15. Rienk:
    27 december 2015
    T&Y- Wer sitte jimme? Yn elts gefal in goede jierwikseling en in lokkig en sun 2016
    K&R