Volgende vlucht

4 april 2016 - Hamilton, Canada

31 maart de telefoon gaat om 4.40 uur. Opstaan en klaarmaken voor de reis. 5.10 uur in de auto naar het treinstation. En we pakken de trein van 5.40 uur rechtsreeks naar Schiphol. Om 7.14 uur stipt zijn we op het vliegveld en gaan direct door voor de instapkaarten. Ype moest weer zijn paspoort 2 x invoeren, maar nu ging het goed.dus deze keer geen problemen. Daarna koffers afleveren,totaal 37 kg en gaat direct door naar Toronto. Overal line ups, heel veel paspoort controle. Na een uur waren we er door heen.We lopen langzaam naar de gate even bijkomen van het hele gebeuren. We vliegen met Aer Lingus (Ierse Vliegtuigmaatschappij) dus even een foto van het vliegtuig maken. We vliegen eerst naar Dublin. We vliegen over Engeland  en het is prachtig helder weer, je kunt mooi de kliffen  zien. Dublin is een kleine airport.  We hebben koffie met een broodje genomen en deze en gene een berichtje gestuurd. Dan stappen we weer in een Aer  Lingus  en zitten achterin. Na een uurtje, hevige turbulentie, we zouden de warme maaltijd hebben maar dat werd veel later. Maar daarna werd het rustiger. Als we boven Labrador zijn zie je dat daar ook niet heel veel  sneeuw ligt dit jaar. Het vergeten land. Dan landen we in Toronto eerst geen slurf beschikbaar dus wachten. Maar daarna nog een verrassing;  Het is zo druk bij de douane dat ze extra mensen moeten oproepen. Meer dan een uur in de rij gestaan. Maar alles verloopt goed. Nu de koffers nog. Toen we bij de lopende band aankwamen waren die er nog niet eens,dus weer wachten.Gelukkig werden we opgehaald. Bij thuiskomst heerlijk aan de kippensoep. Zo rond 23.00 uur bedtijd ( 5.00 uur s'morgens in NL tijd). Het was groen toen we aankwamen maar de volgende ochtend  ligt nu 20 cm sneeuw.  3 april hebben we nog een verlate  Paasdag gevierd met kalkoen en tevens Karri  haar verjaardag gevierd. Ype is vandaag druk in de weer met de sneeuwblazer dus nu genieten van de winterse aanblik.

1. Francien:
    4 april 2016
    Gelukkig is het bij jullie niet 3 keer is scheepsrecht. In ieder geval zijn jullie daar waar de reis weer verder gaat. In Portugal liggen de temperaturen anders en regent het. Hier is het een klein beetje lente. Ik hoop dat jullie de warme kleren onder handbereik hebben. Geniet er van ik genoot van het eerste verslag.
  2. Baukje Steffens:
    4 april 2016
    Gelukkig genieten jullie van de sneeuw. Hier lente temperaturen en dat is meer mijn ding. Nou weer leuk beschreven allemaal! Fijne reis verder! Leafs!
  3. Marijke de Jong.:
    5 april 2016
    Je gaat op reis, maar dan heb je ook wat om te vertellen toch. Weer een heel avontuur lijkt mij. Fijn dat jullie goed zijn aangekomen, na alle perikelen. Hier plenst het behoorlijk. Het lenteweer laat toch nog weer even op zich wachten. Benieuwd weer naar jullie mooie verhalen. Ik ga zometeen weer masseren. Gister net examen psychopathologie in Ommen gedaan. Het is prima gegaan. Leafs en tot horens.
  4. Tjalling en Tytsje:
    5 april 2016
    Gelukkig op de bestemming aangekomen, geniet van alle fijne grote en kleine zaken. We leven in een turbulent tijdperk . Dus zullen we vaker met vertragingen en hectiek te maken krijgen. Geniet leeft beleef. Lieve groetjes Tjalling en TYtsje
  5. Marijke de Jong.:
    5 april 2016
    Hoi Tjalling en Tytsje, zo komen we via het reisboek van Ype en trien op deze manier elkaar weer tegen, heel bijzonder. Ik zou graag jullie emailadres willen ontvangen, zou dat kunnen? ik doe het maar via het reisboek. ik zou niet anders weten hoe het anders moet. ben niet zo'n groot computer wonder.
  6. Kees en janke:
    5 april 2016
    Prachtige foto's,en wat een sneeuw,brrrrr
    Veel plezier en maar lekker genieten,groetjes
  7. Trienke:
    5 april 2016
    Vermoeiend dat gereis en vooral die wacht rijen!
  8. Julia:
    6 april 2016
    Het wordt steeds moeilijker om te reizen met al die maatregelen maar uiteindelijk is het ook voor je eigen veiligheid ,fijn dat jullie op de plaats van bestemming aangekomen zijn ,
    veel liefs en geniet vooral ,gr.Julia en Jelle
  9. Donna: