Op naar de Golf van Mexico

2 april 2017 - Waveland, Mississippi, Verenigde Staten

Vanaf Ken Blackwell naar de weg is een behoorlijk stuk en wat steekt daar voor ons over de weg, een wolf. Op naar Tucson naar het Pima Air Museum en vliegtuig kerkhof .Hier worden meer dan 300 historische vliegtuigen van de luchtmacht, marine en kustwacht tentoongesteld.Ze staan in grote hangars en buiten opgesteld ,de mooiste exemplaren  staan binnen,maar je kunt helaas maar weinig vliegtuigen van binnen bezichtigen. We hadden een toer en uitleg. Later op zoek naar het echte kerkhof. Eindbestemming voor die dag is  Sonoita.,hier overnachten we bij de kerk. De volgende dag rijden we via Whatstone, Sierra Vista,  Bisbee,  Douglas  Silvercity. In de buurt van Sierra Vista brengen we een bezoekje aan een open lucht markt.  Nieuw hoeslaken gekocht voor maar 1 dollar.Ook nog wat groente en fruit gekocht. Veel 2e handsspullen,waaronder wapens en leger artikelen  Na de koffie op naar Bisbee, bekend om zijn mijnbouw midden in het centrum. Dan doen we Douglas aan, bekend om zijn Tiffany glas. Wat opvalt Is de laagbouw in deze plaats. Bij het monument van de Apache een hapje gegeten. Hier was de overgave van de indianen. In een holletje liggen  2 hagedissen te zonnen. Op naar Silvercity  bekend, hier nog foto's plaatsen, wassen en camper poetsen. Na een paar uur hard werken.. maken we  een wandeling downtown en eten bij de Mexicaan een heerlijke maaltijd salade. We gaan naar de City of Rocks. Dit is ontstaan door een vulkanische uitbarsting. Zo rond 1200 hebben hier indianen gewoond, ze hebben nog scherven e.d. gevonden.We passeren Deming  ook bekend ,hier ook al eens een nacht gestaan, maar gaan door naar Columbus,daar hebben we wel iets mee. We staan dicht bij de grens van Mexico. Volgende dag gevraagd bij de politie of het veilig was  om de 82/A3 te nemen, geen probleem. Geen benzine station onderweg naar El Paso. We hebben het idee dat we op de Veluwe rijden. Hier wel veel border controle.  El Paso is gebouwd om de berg heen, we komen in de file,ze zijn druk met fly overs aan het bouwen. Het is een grote stad en de grens van Mexico is  de Rio Grande,  dus over de brug en je bent er. Wij zijn al eerder in Mexico geweest. We nemen de 180 op naar Carlsbad en zien Pronghorn antilopes.Guadalupe  Mountains  is ons doel. Hier staan we voor het eerst op een RV park. De rotsformatie staat volgens mij ook in vakantiebladen. We maken kennis met Shirley en Le Moyne ,deze komen uit Ohio, we kletsen heel wat af. De volgende morgen lopen we de Devil's Hall  trail 3 uur lopen maar zeker de moeite waard. Het laatste stuk Is door de rivierbedding, klimmen en klauteren maar het uitzicht op de Canyon Is adembenemend. Terug lopen we helemaal door de rivierbedding en zien nog 3 herten. Bij de camper nog wat kletsen en koffie gedronken,maar dan moeten we vertrekken (voor 12 uur) ,de nieuwe campingasten staan al klaar om onze plaats in te nemen Op naar Van Horn een saai en recht stuk weg, aan de linkerkant van de weg veel drukte  wat na later bleek een privé ruimtevaart station was.  De 1e testvlucht is mislukt, maar veel  mensen hebben al voor hun eerste ruimtereis betaald. Hopelijk zien ze er nog iets van terug. Richting Alpine, vinden een prachtige picknick plek,hier staan meer reizigers om te overnachten.Zo ook wij. Morgen een trail lopen en dus blijven we nog een nachtje.De volgende dag op naar Mc Donald Observation.  Alle excursies zijn volgeboekt,maar na aandringen mogen we een self guided tour doen. Mooie vergezichten,maar kunnen de telescopen zelf niet bezichtigen.We rijden via Fort Davis naar Alpine, muurschilderingen.  Hier staan we 20 minuten voor het spoor te wachten wisseling van machinisten. Op weg naar Big Bend;onderweg zien we een soort tafelbergen,Black Mesas.Een saaie route. In het National Park eerst naar Sotal Vista, uitzicht over de woestijn. Dan naar Sante Elena Canyon, hier de Rio Grande grens met Mexico. Je kan zo oversteken zo laag Is het water. Maar de rots op Mexicaans grondgebied is te hoog om daar vanaf te springen. Vies water. We slapen bij het info centrum, heerlijk plekje maar de volgende morgen komen de parkwachters langs en moeten we alsnog 14 dollar betalen voor de overnachting. Maar hier wel onze eerste vleermuis gezien. We rijden naar alle uithoeken, het Chisos Mountain Basin was dan nog het mooiste maar helaas hier geen parkeerplek voor RV's alles vol,dus wegwezen.We bezoeken nog Boquillas Canyon Overlook en rijden het het park weer uit via een  saaie weg. Onderweg weer grenscontrole (paspoort) en drugshonden lopen rondom de voertuigen.De auto voor ons moet uitpakken ,wij konden door. We rijden naar Sanderson vinden een mooi plekje en maken kennis met de buren. Hij vertelde vroeger was hier niets maar je werkte voor het spoor of je was een cowboy, en zo is het plaatsje gegroeid, helaas geen winkels. Dus je moet hier groot inslaan. Zij had gewerkt voor de spoedeisende hulp. Volgende morgen mist. We nemen afscheid en volgen de 90 naar Del Rio, eindeloos. Voor Eagle Pass  op een breder stuk van de berm  iets eten, er zijn geen P's onderweg. Na 1 minuut 3 auto's van de grenscontrole om ons heen. We krijgen controle, ze loeren op illegale Mexicanen  die  de grens zijn overgestoken.Mogen ons hapje opeten,maar deuren en ramen gesloten houden Er komen nu palmbomen en meer groen op onze weg, lijkt weer een stuk beter. Nu zien we voor het eerst levende javalinas. Laredo is onze volgende slaapplaats bij een vliegveld,  na 23.00 uur geen vliegverkeer meer. Maar nu hebben we een ander schouwspel, wel 15 politie auto's en 2 ambulance 's scheuren bij ons langs, vast wat gebeurd. Ondanks alles goed geslapen.  We vieren dat Ype zijn vader 84 jaar is geworden, natuurlijk met pecan gebak en een heerlijk kop koffie. Onze route is als volgt Zapata, Falcon, Mc Allen en Harlingen. In Donna vinden we een slaapplek, vlakbij een kruising, mis, waarschijnlijk het drukste kruispunt van Zuid Texas. Vroeg op naar Harlingen naar de bieb  om ons verhaal te schrijven. Klus geklaard tijd om weer te genieten.We gaan lekker naar South Padre Island naar het strand. Genieten van  de zomerzon.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Tjeerd en Hennie:
    2 april 2017
    mooi verslag geniet maar van de zomer

gr Tjeerd en Hennie
  2. Marijke de Jong.:
    2 april 2017
    Verhalen verhalen. Maar een mooi boek uitgeven. Mooi hoor . Prachtige verhalen!
  3. Francien:
    3 april 2017
    Wat een onderneming lijkt me dat om iedere keer weer een slaapplaats te vinden. Nu even lekker uitrusten aan het strand lijkt me welverdiend. Geniet en maak je klaar voor de volgende stappen.
  4. Durk en Thea:
    3 april 2017
    Weer heel wat beleefd en gezien. Dat moet je ook gelijk opschrijven anders vergeet je toch dingen misschien. The brains moeten heel wat opslaan. ...... goed gedaan en weer prachtige foto's. Leafs fan ús .
  5. Anneke de Vries:
    3 april 2017
    Sa ik bin wer by. Prachtich.
  6. Koba Dijkstra-Cuiper:
    3 april 2017
    Weer een mooi verhaal en prachtige foto"s
  7. Baukje Steffens:
    4 april 2017
    Prachtig verslag weer! Moest er even echt de tijd weer voor nemen om het goed door te laten dringen allemaal. Geweldig! Geniet verder!
  8. Hiltje bloemsma:
    14 april 2017
    Wat mooi wat jullie allemaal beleven heb het idee dat jullie dicht bij zijn omdat we zo toch contact hebben gr van mij