Het weer veranderd en wij maken ons gereed voor vertrek (17-29 november)

6 december 2024 - Batalha, Portugal

De volgende ochtend gaan we met Dick en Sue ontbijten in  het " Country Girl " family restaurant . Natuurlijk met genoeg bacon and eggs , zodat je meteen vol zit voor de rest van de dag . Die middag nog even een wandeling gemaakt om uit te buiken en daarna voor de buis gehangen . Trijntsje heeft voor Sue nog een kerstgordijntje op lengte gemaakt . De volgende dag kwamen Andy en Mary naar Cambridge en hebben we met familie van Mary gegeten in een Chinees Buffet Restaurant . Er was genoeg keus met chinees eten en Sushi buffet . Later nog bij een verkeerspark voor kinderen zoals die in Assen langsgereden . Hier was Lloyd bezig met het vernieuwen van de dakbedekking van één van de gebouwtjes , maar kostte meer tijd dan gedacht , dus moest de volgende dag weer terug . Op de terugweg naar Norwich nog even gestopt bij een Mohawk kerkje in Brantford en ook daar enkele foto's genomen . Dinsdag hebben we een bezoek  gebracht aan Kay . Ook haar hebben we verblijd met een kerstroos . Ze heeft een ruim appartement in een flat in Burlington met een schitterend uitzicht . Jammer genoeg zijn  Mexicaanse bouwvakkers bezig met reparaties aan het balkon en zijn de ramen gedeeltelijk gebarricadeerd . Van Kay krijgen we een hartje in Schotse ruit genaamd Tartan . Na de koffie nodigt Kay ons uit voor de lunch in één van haar favoriete restaurants in de buurt en eten Fish & Ships . Woensdag nog een bezoek gebracht naar Niagara-on-the-Lake . Hier moest een gezellige mooi versierde winkelstraat zijn met een kerstwinkel . Daar aangekomen eerst een toilet bezocht en hebben toen de kerstwinkel bezocht . Er was heel veel te zien , maar de prijzen schrikbarend hoog  en dus niets gekocht . Het weer was druilerig , dus we besluiten terug te rijden naar Norwich . Onderweg nog veel versieringen als eerbetoon en herinnering aan de gevallenen ten tijde van de oorlog . De rode Poppy ' s is het embleem  van de " Royal Candian Legion " en worden hier herdacht op 11 november .  Trijntsje is nog druk in de weer met de laatste kerststukjes en het afmaken van twee gehaakte sjaals , twee haarbanden en  een muts voor Mary . Donderdag moest Andy weer Lloyd helpen met een klus en zijn wij met Mary naar de Nofrills supermarkt in Woodstock gereden voor de wekelijkse boodschappen en een bezoekje aan Dollarama en de kringloop winkel . Vrijdagmorgen eerst weer naar de kringloopwinkel , getankt en door de wasstraat . We besluiten te eten bij Joe's Steakhouse .  Vrijdagmiddag voor de laatste  keer naar  Cristien en Joe .Rijden via Woodstock om daar afte tanken en door de wasstraat . Gaan  de  " Van " terugbrengen en blijven daar het gehele weekend . Zoals gewoonlijk vrijdagavond weer spelletjes avond met  Ruth en Kay .Marleen was verhinderd . Trijntsje heeft alvast de kerstkaarten uitgedeeld . Ook die Z zaterdag kwamen de kleinkinderen over de vloer , want Julia en Shane hadden de vorige avond pech met de truck bij de Niagara Falls en waren met een leenauto terug gekomen . Deze leenauto moest vandaag weer terug en hun eigen truck weer gerepareerd worden . Dus de kinderen werden even bij Christien geparkeerd . Ook de zaterdagavond was spelletjesavond en iedereen was aanwezig . Die zondag hebben we Christien nog geholpen met plastiek aanbrengen rondom de carport , ja is meer een overkapping , zodat de kleinkinderen droog en uit de zon buiten kunnen spelen . Ook voor de jaarlijkse bonfire en barbeque is het handig om het droog te houden . Voor de winter begint maakt ze twee kanten dicht met dik plastiek , wat ze ook bij de kassen gebruiken . De  koude wind en de eventuele sneeuw wordt zo buiten gehouden.   Die maandag nemen we afscheid van Christien en worden opgehaald door Andy en Mary . Dinsdag moest Andy zijn zoon Lloyd helpen . Later die week nog een bezoekje gebracht  aan het kustplaatsje Goderich aan Lake Huron . De statige Queen Elisabeth  woningen bezichtigd en een stuk langs de kustlijn gereden . Ook  een bezoekje aan de oude  gevangenis gevestigd  in een oud fort  liep niet zoals gepland ; deze was reeds gesloten . Op de terugweg in Clinton  nog een schooltrein bezichtigd , maar ook hier alles  gesloten vanwege het winterseizoen . De 29 e november klaar voor vertrek en terug naar Portugal . Hebben niet alle spullen kunnen meenemen , maar hebben een tas bij Andy en Mary achtergelaten .  De eerste sneeuwvlokken vlogen ons reeds om de oren en waren om 16.00 uur reeds op het vliegveld . Namen afscheid van Andy en Mary en zochten de incheckbalie van TAP Air Portugal . Deze was nog gesloten , maar konden gelukkig al door de Douane . Ik moest nog even wachten voor een betere scan van mijn trolley , maar konden toen ongehinderd door . We moesten ons tot 22.00 uur vermaken , voordat we konden boarden en zaten lekker achterin op rij 30 en hadden de luxe van drie zitplaatsen . Om 22.45 gingen we de lucht in  en hadden een goede vlucht met enige turbulentie . De bediening van het TAP personeel was uitstekend en de geserveerde lunch was zeer goed . Trijntsje heeft onderweg nog even geslapen en ik heb 2 films gezien . We waren  de volgende ochtend om 10,35 uur op Lissabon geland en kwamen snel door de douane . Bij de uitgang stonden Piet en Hiltsje ons al op te wachten en konden we op naar huis .                                                     

                                    "  HOME SWEET HOME "

Foto’s

6 Reacties

  1. Jans Bos:
    6 december 2024
    Moai ferhaal
  2. T enhennie:
    6 december 2024
    weer heel wat gezien en nu verder uitrusten
  3. Thea en Durk:
    7 december 2024
    Fijn dat jullie weer thuis zijn van deze prachtige reis.
    Groetjes van ons 🙋‍♀️🙋🏼‍♂️
  4. Wytske vd Werff:
    7 december 2024
    Gosje, wat weer veel indrukken, kunnen jullie weer met heel fijn gevoel op terug zien. Ik zal het weer missen was bijzonder fijn om te volgen. Voor nu alvast fijn Kerst een straks prettige verjaardagen. Groetjes Wytske vd Werff.
  5. Amanda Kuhnen:
    7 december 2024
    What an amazing journey!
  6. Anneke de Vries:
    9 december 2024
    Moai om alle ferhalen te lêzen. Hjir kinne jimme mei nocht op werom sjen.
    Anneke .