Zoek de zon op.

1 maart 2017 - Alamogordo, New Mexico, Verenigde Staten

Zo rond 10.00 uur, 13 februari vertrekken we richting Sarnia, hier over de brug en naar de douane. Er ligt al geen sneeuw meer en we hebben mooi zonnig weer. Bij de douane geen problemen, de beambte gaf zelfs nog tips over een langer verblijf. Maar ook wat hij mooi vond kregen we te horen, Virginia. Maar we staan weer beide op de kiek, ook wilden ze graag onze vingers tellen en uitprinten;vooruit maar en het kost in totaal maar 12 dollars. Dat is nog te doen. Binnen een kwartier was het gepiept. Op naar Flint, door naar Perry en richting het zuiden. In Adrian hebben we gewinkeld want onze koelkast was leeg. Onze 1e nacht in de States is in Jasper,hier staan we bij de kerk en hebben zelfs wifi. Volgende morgen "iets" lekt bij het aanrecht, alles nat dus leeg halen, schoonmaken en drogen. De blauwe slang was los geraakt door bevriezing van restje water. De slang weer omhoog drukken en het probleem is opgelost. We rijden door Michigan;hier veel graanvelden en vlak. In Napoleon (108) staat een bijzondere kerk, Columbia Grove waar een muurschildering Is. Rijden door naar Lima, vlakbij Wapakaneta waar Bert en Dick rubber heen brengen. We zien veel dierlijke verkeersslachtoffers, was beertjes, skunks (stinkdier), konijntjes, poezen, en zelfs een hond. Zonet vloog een rode kardinaal voor de camper langs. We zijn in Ohio nu, maar gaan door naar Kentucky. Hier staan we in Maysville  in een aankomende nieuwbouwwijk. Heel rustig. Ype heeft een mooie route gepland door het Daniel  Boone Forest. De doorrijhoogte is 12 feet,we kunnen door 10 feet, dus gaan we door. Wij dachten de hoogte van de brug, die ging goed maar later kwam er een tunnel en dat was zweten aan beide kanten niet veel over. Aan de andere kant stond een auto te wachten maar even gevraagd of we nog meer verassingen tegenkwamen. Nee gelukkig niet. Een bochtige route maar wel prachtig dan weer rotsen en afgronden en geen vangrails. In Manchester zie ik snel of er ook mail is,niets bijzonders.  Door via een binnen weg naar Lauren hier staan we vannacht weer bij de kerk en begraafplaats. Prachtige plastic bloemen staan boven op de stenen. De volgende morgen rijden we richting London. In het Pickitt State Rustic Park is een natuurlijke brug, dus deze willen we even bekijken. We slingeren door het woud, de bomen hebben nog geen bladeren dus veel zonneschijn.Onze volgende stop is in Nashville,  muziekstad. We staan voor 10 dollar op een parkeerplaats in het centrum. Alles kunnen we mooi belopen. Zo rond het middaguur  is er overal muziek op de dakterrassen en kroegen. We brengen een bezoekje aan Cumberland  Rivier, waar ook de bierfietsen te huur zijn. Ook even naar de Cowboy laarzen winkels. Er staan simpele maar ook hele fancy laarzen. In de stad hebben vele bekende artiesten opgetreden zoals : Johnny Cash, Elvis Presley,Dolly Parton, The Everley Brothers, Jim Reeves en nog veel meer. Op de rotonde staan de mikado stokken, kunst. Even wat drinken en genieten van de muziek. Maar in de namiddag vertrekken we op zoek naar Natchez Trace  Parkway, groene route. Deze weg loopt van Tennessee, Alabama,  Mississipi,  het is een oude post route.  De route is te gecultiveerd,  in Columbia overnachten we en de volgende dag pakken we nog een stuk van de route. Er is hier heel wat af gevochten in 1812. Maar na een tijdje kiezen we voor een andere route, te eentonig. Op naar Graceland.Memphis, we brengen een bezoekje aan Elvis Presley. Parkeren weer voor 10 dollar. De entree valt niet tegen 45 dollar p/p. Krijgen tablet +koptelefoon. Worden met busjes naar het huis gebracht. Een leuk huis niet overdadig groot, mochten de hele beneden verdieping zien, woon,eet kamer, keuken,jungleroom en de muziekkamer. We komen uit achter in de tuin waar ook de paarden nog in de wei liepen. Het zwembad wat groot leek maar niet zo groot Is.  En dan de graven van de familie, heel indrukwekkend. Dan staan er weer busjes klaar om ons naar de overkant te brengen. Hier staan zijn verzameling auto's. Maar ook zijn 2 vliegtuigen waarvan we 1 mochten bezichtigen.  Elvis heeft meer dan een miljard platen verkocht. Jammer dat Elvis maar 42 jaar oud is geworden. Na een prachtige dag wordt onze slaapplaats Stuttgart.

1. Francien:
    1 maart 2017
    Wat weer een mooi verhaal. De sfeer en de omstandigheden zijn nu wel weer heel anders dan in het noorden van Canada. Fijn dat je ook weer zo'n avontuurlijke route hebt gefikst. Ik heb niet zoveel met al die musici maar je moet het wel gezien hebben als je in de buurt bent. Natuurlijk levert het ook veel geld op. Amerikanen zijn dol op dollars en weet je ook al of ze van Trump houden?????
  2. Tjeerd en Hennie:
    1 maart 2017
    wij hoeven niet zo ver te reizen
    want de zon is hier ook
    gr Tjeerd en Hennie
  3. Trienke:
    1 maart 2017
    Alle "van horen"plaatsen hebben jullie hier gezien. Een geweldige ervaring zo te lezen.
  4. Kees en janke:
    1 maart 2017
    Wat weer een mooi verhaal en mooie foto's,tijd dat Ype met zijn benen in de zon gaat.Gaan jullie eerst langs Florida?
    En dan door Texas?hebben jullie de verdere route al klaar?
    Machtig om dit met jullie eigen camper zo te doen.
    Goede reis,groetjes uit een zonnig Oenkerk
  5. Kees en janke:
    1 maart 2017
    O jullie zijn nu dus in Alamogordo,Daar hebben wij White Sands NP bezocht,dat wou ik nog even zeggen
  6. Jans Bos:
    Mooi verhaal
  7. W v.d. Werff-Miedema:
    1 maart 2017
    Dat jullie zomaar in de buurt zijn bij Elvis, maar Nashville ook niet mis. Fijn de draad weer opgepakt te hebben, vindt het fijn jullie weer te kunnen volgen,op naar de warmte. Is Trump een beetje populair? Wij zijn hier maar wat huiverig.
  8. Durk en Thea:
    2 maart 2017
    We zien jullie de brug over gaan bij Sarnia. Daar zijn we geweest! Verder maken jullie een super trip, lijkt me machtig! Ik hoop ook ooit nog eens naar Graceland te gaan of Nashville. Zal wel bij dromen blijven maar toch. We genieten wel van jullie verhalen, heerlijk. En zo fijn dat het weer nu mooi is. Geniet ervan. Leafs fan ús
  9. Ries & Henny:
    2 maart 2017
    Jullie hebben al heel wat afgereist in de VS en als je dan al in New
    Mexico bent aangekomen zitten jullie ongetwijfeld al in de zon,
    met heel wat hogere temperaturen.
    Een heel verschil met een maand geleden.
    Bedankt voor de mooie verhalen over Memphis en Nashville in
    Tennessee, wij hebben er van genoten.
    Hou Trump nog in de gaten, hij schijnt gevaarlijker te zijn dan
    een hongerige beer.
    Groetjes
    Henny en Ries
  10. Baukje Steffens:
    3 maart 2017
    Goh, wat beleven jullie veel! Prachtig verhaal weer! Succes en geniet se verder!
  11. TINEKE V D WAL:
    4 maart 2017
    Super verhaal en die enge tunnel brrr,genieten maar weer van jullie reis
  12. Anneke de Vries:
    16 maart 2017
    Wer in prachtich ferhaal, krekt sa as de foto's. Goeie reis fierder wêr't jimme ek hinne gean.