Op naar Seabridge treffen in Duitsland

1 mei 2015 - Bad Dürrheim, Duitsland

Precies een maand na ons vertrek ons tweede reisverslag.Zat veel tijd tussen, maar hebben hier bij Piet en Margriet in Roosendaal weer vast internet.Bij aankomst in Madrid op 8 april heeft Trijntsje een kaak ontsteking.Onze reis wordt even onderbroken,want we blijven op de Camping tot alles weer in orde is.Fijn dat Carlos de vriend van Tjitske tandarts is,dus zijn we hier op het juiste adres.Ik denk dat ze wel 6 keer in de tandartsstoel heeft gezeten voor het weer goed was. Tussendoor kunnen we weer volop van Madrid genieten en s'avonds zijn we bij de kids,gaan met zijn vieren uit eten of zijn gezellig bij hun thuis.Op 17 april besluiten we verder te reizen.Trijntsje haar kies is weer gerepareerd en ze heeft geen pijn gehad.Wel heeft ze nog maagklachten en braakneigingen van de antibiotica. Vannacht bij de camperplaats in Callatayud gestaan .We nemen nog steeds de binnenwegen en genieten van het landschap en wanen ons soms in de Rockey Mountains.Overnachten in Tremp aan de Spaanse kant van de Pyreneen.Aan de Franse kant krijgen we te maken met de eerste regendruppels en de ruitenwissers zijn nodig aan vervanging toe.Als je zo door de kleine dorpjes rijdt krijg je soms het gevoel dat de tijd heeft stilgestaan  en kom je van alles tegen en na wat oponthoud onderweg vanwege een breed transport komen we in het vestingstadje Langres.Hier lekker op de parkeerplaats geslapen en de volgende morgen ons dagelijks ritueel weer opgepakt en over de stadsmuur gewandeld.Na een dik uur weer terug ,maar de camper wilde niet starten.De startmotor had het na tien jaar eindelijk begeven. Dan zijn we weer blij dat de ANWB ons helpt en binnen een uur reden we achter de servicewagen aan naar de garage.Na de middagpauze was er snel een nieuwe accu geplaatst en konden we weer verder.Maar goed dat het op het Europese vasteland nog gebeurde.Onderweg een leuk weerhuisje tegengekomen en weten we weer dat we in Duitsland zijn.De gratis camper plek bij Donauschingen was opgeheven,maar we hebben daar lekker geslapen.De volgende dag bleek dat de camper plek verhuisd was naar de andere kant van het sportcomplex. 23 april in Bad Durrheim en een plaatsje gezocht op het bijna volle camper terrein.S'avonds was de eerste meeting van Seabridge,het bedrijf dat de overtocht en de verzekering van de camper regelt.Was een film over het verschepen van de campers naar diverse havens.Verder nog een heel verhaal over de groepsreis met campers van 147 dagen  door Canada en USA .Jammer genoeg was er nog geen beeldmateriaal beschikbaar,dat was pas de volgende dag.24 april eerst wezen shoppen en hadden weer problemen met een datakaart de pincode moest eraf en achteraf bleek hij hier in Zuid Duitsland niet te werken want hier is alleen een 2G netwerk beschikbaar terwijl een 3G netwerk nodig is.S'middags was er een mooie film en hebben in vogelvlucht bekeken wat ons de komende tijd te wachten staat. Wie een beschrijving van deze tocht wil zien kan naar de website http://www.seabridge.de.  De volgende dag rustig vanuit het zuiden richting Duitse Eiffel gereden,natuurlijk via de  d-wegen.Overnacht in Elmstein een prima startplaats voor wandelingen in het Eiffelgebergte.26 april eerst de ruitenwissers vervangen had nog een paar op reserve liggen,maar was er nog niet toe gekomen ze te vervangen.Toen we langs de Moezel richting Cochem reden de telefoon gepakt en Rainer en Chrissie onze Duitse campervrienden  gebeld.Ze hadden hier een week geleden nog gestaan,maar waren nu in Remscheid,gingen morgen naar Goch bij de Nederlandse grens.Zo gezegd zo gedaan ,dus de Tom Tom opdracht gegeven ons naar Goch te brengen.De volgend kwamen Rainer en Chrissie met hun SuperNova aangereden en hebben we onder het genot van een hapje en drankje ons weerzien gevierd.De volgende dag 28 april eerst met de expediteur in Antwerpen gebeld en we kunnen de camper 7 of 8 mei in de haven afleveren De boot vertrekt op maandag 11 mei naar Halifax en komt daar 24 mei aan.Nadat we afscheid hebben genomen van onze Duitse camper vrienden zijn we naar Roosendaal gereden.

1. Francien:
    1 mei 2015
    Wat een pech met gebit en accu. Maar vanaf nu gaat het allemaal goed komen. Jullie gaan genieten, de camper ook. Fijn zo mee te kunnen meereizen. Geniet nog maar even van de (klein-)kinderen en dan wegvliegen. Veel plezier.
  2. Baukje Steffens:
    1 mei 2015
    Tjonge. Pech vogels,maar gelukkig,alles weer onder controle.succes!
  3. Anneke de Vries:
    1 mei 2015
    Fijn te hearren dat it oan't safier alles goed giet , op in pear lytse dinkjes nei dan. Sukses mei alles.
  4. Trienke:
    1 mei 2015
    Jeetje al heel wat avonturen beleefd en nog niet eens echt op weg!
    Veel plezier !
  5. Ries & Henny:
    2 mei 2015
    Waar een schoonzoon in Madrid al niet goed voor is. En ook jullie
    lidmaatschap van de ANWB brengt jullie toch ook weer wat verder!
    Het moet allemaal zo zijn zouden wij zeggen. Hou goede moed en
    geloof maar dat het ergste nog moet komen in Canada dan valt het
    waarschijnlijk wel mee. Goede reis verder naar de overkant. Blijf gezond.
  6. Donna:
    2 mei 2015
    Wat leuk dat jullie in Tremp overnacht hebben. Vroeger een dikke 50 jr. geleden heb ik , samen met mijn ouders daar regelmatig gekampeerd.
    Ik hoop jullie nog te zien voordat jullie naar de overkant vertrekken. Lukt dat niet meer dan alvast een fantastische rondreis toegewenst en wees voorzichting.
    GENIET ERVAN.
  7. Karin Wielinga-Gobetz:
    3 mei 2015
    Leuk om jullie verslag te lezen, wij reizen mee!Laat de pech maar achter en geniet van de mooi omgeving!
  8. Julia:
    3 mei 2015
    Fijn een schoonzoon die tandarts is ,altijd een bij de hand !
    Tja onderhoud aan de camper zullen jullie nog vaker hebben op jullie reis ,alleen maar hopen dat het daar bij blijft ,
    Goede reis en veel succes ,dikke kus van ons
  9. TINEKE V D WAL:
    3 mei 2015
    Hopenlijk gaat het nu goed met je kaak fijn dat we met jullie mee kunnen reizen,zo horen en zien wij ook nog wat van de wereld.
    Goede reis
  10. Tjalling en Tytsje:
    4 mei 2015
    No jimme halde it wol spannent hjer! Mar moai sa trochsette en net tefolle babbelegoechjes mei jimme sunens!
    Fijn dat jimme sa moai by de bern weze koene.
    In goeie reis fierder!
  11. Wiebe/oelkje:
    9 mei 2015
    na regen komt zonneschijn, of na het zuur komt het zoet, dus nu maar echt genieten.
    goeie reis
  12. Rienk:
    13 mei 2015
    Goede reis en er staan wel wat vreemde datums in het verhaal. Jullie reizen in de tijd terug. Laatste alinea.
    Groet R&K