De laatste loodjes

29 december 2017 - Roosendaal, Nederland

Hier in Canada en de States moet je een speciaal certificaat hebben om iemand van propaan te voorzien, en in NL doe je het zelf. De dame in kwestie had er voor geleerd maar sloot het niet goed aan, dus 5 liter vloog zo de lucht in. Ype heeft toen het zelf maar aangekoppeld en toen ging het goed. Het was de bedoeling om maar 1 fles te vullen maar ze werden beide gevuld. Kunnen nu de kachel / boiler de hele dag aan, ook wel lekker altijd warm water. Zijn onderweg naar Halifax en slapen 2 nachten bij de Wal-Mart, alles lekker bij de hand. Nog een week te gaan en de papieren voor de boot blijft wat onzeker, er zit maar 1 ding op, we gaan naar de haven en vragen of de papieren kloppen. Een pak van ons hart alles papieren zijn goed. Nu op weg naar Rob Hiscock een vriend van Bert, hier staan we een paar dagen op de oprit. Brengen nog een bezoekje aan Canadadream en vragen hoe en wat over de gasflessen want in onze oude papieren stond dat ze gereinigd moesten worden, dit is nu niet meer van toepassing, als ze maar leeg zijn. We gaan nog wat shoppen om de tijd te vullen. Intussen maken we ons klaar voor de reis naar Nederland. En dan eindelijk is het zover op naar de haven. Bij het havenkantoor moeten we onze bagage achterlaten en krijgen we groene hesjes aan en mogen zelf naar de parkeerplaats rijden. We leveren de camper in met de papieren, in 15 minuten zijn we klaar. Stappen nog even bij de bootmaatschappij naar binnen om een praatje te maken. Daarna lopen we terug maar moeten wachten voor het spoor, een trein met zware materialen voor de oliewinning moet passeren. Het gaat zo langzaam, we staan wel een half uur te wachten maar wel lekker in de zon. Leveren de hesjes weer in bij het havenkantoor,  de meneer geeft ons nog tips met de bus naar het centrum van Halifax en waar we de bus kunnen pakken naar het vliegveld. In het centrum eten we nog wat en lopen wat rond. Dan pakken we de bus naar het vliegveld dit ligt ver buiten Halifax. De bus zet ons bijna voor de entree uit. Eerst de E tickets maar op de tablet, zo die staan er op. Achteraf met inchecken wat onhandig want Ype en ik hebben ze op verschillende sites te saan.  Dus moet een paar keer heen en weer toetsen, en de tickets van IJsland staan er ook nog bij. We gaan door de douane geen probleem. Zo nu moeten we weer wachten, we shoppen wat, en mijn oude sandalen laat ik als souvenir achter in de prullenbak. Eindelijk we kunnen in het vliegtuig, we krijgen alleen wat drinken. Na een vlucht van 3 uur landen we in IJsland en hier hebben we een paar uur tussenstop. Hier eten we een kop soep lekker. En kopen nog een paar souveniers.  Gelukkig kunnen we alles betalen met de Visa. Tijd om weer aan boord te gaan, de laatste loodjes naar Amsterdam. We landen iets later maar alles gaat vlot. Eindelijk kunnen we Margriet weer in onze armen sluiten. Op naar de Klimopberg waar Famke en Piet op ons wachten. Aaron komt vanavond nog en dan is  de familie compleet.

1. Baukje Steffens:
    29 december 2017
    Fijn! Welkom thuis! Idd heerlijk om de familie weer in de armen te sluiten!
  2. Kaatje Beimers de Jong:
    30 december 2017
    Wat fijn dat alles goed verlopen is, en jullie weer in Poetugal terug zijn.
    Met verhalen en mooie foto's, wat zullen de kinderen het ook fijn
    vinden.
    Ik vind het jammer dat we jullie nooit meer eens zien, maar wie
    weet.
    Fijne feestdagen en een heel goed 2018 gewenst van Bart en Kaatje
  3. TINEKE V D WAL:
    30 december 2017
    Een mooi afsluitend verhaal,geniet maar van jullie kinderen,ik ben in gebreke geblevenTryntsje had nog even afscheid moeten nemen na de kerstin sorry bij deze nog en een goede jaarwisseling.
  4. Tjeerd en Hennie:
    31 december 2017
    mooie verhalen en fotos
    nu weer de werkelijkheid
    want jullie worden vandaag
    weer een jaartje ouder
    vanaf hier van harte gefeliciteerd en prettige
    jaarwisseling en een gezond 2018
    gr Tjeerd en Hennie
  5. Tjeerd en Hennie:
    22 februari 2018
    nu weer even bij komen en op naar een nieuw avontuur
    gr Tjeerd en Hennie