Eindelijk is het zover en gaan we Portugal voor onbepaalde tijd verlaten.

10 april 2015 - Madrid, Spanje

1 april,nee het is geen grap vertrekken we richting Canada en USA.Na meer dan een jaar aan voorbereiden en alles vastleggen is het moment gekomen om aan onze wereldreis te beginnen.Afgelopen week heeft de camper nog een laatste grote beurt gehad en hebben we extra brandstoffilters en luchtfilters ingeslagen voor het geval deze niet overzee voorradig zijn.We kunnen langzaam aan doen want Tjitske en Carlos zijn het paasweekend nog in Nederland.Onze eerste halteplaats is Foz de Alge aan de Zezere,een ons bekende camperplaats bij een restaurant en vlak aan de rivier.We staan hier alleen en genieten van de rust en stilte om ons heen en de fijne wandelingen in de omgeving. Hier blijven we twee nachten en vertrekken  4 april dan richting Spaanse grens,waar we ons settelen op camperplaats Benquerenca. Na hier 2 nachten te hebben gestaan is het weer omgeslagen en besluiten we verder te trekken. 6 april de eerste camper plaatsen over de Spaanse grens vallen tegen,dus we overnachten gewoon op een industrie terrein in aanbouw in Lagartera. Hier staan we vlak en hebben wijd's uitzicht op bergketen met sneeuw in de omgeving van Madrid. De volgende dag te voet naar het vestingstadje Oropesa. Knus stadj ,maar nog dichtgeplakt met kranten want het toeristenseizoen is nog niet begonnen .Vandaag trekken we richting Madrid.We vinden een parkeerplaats in Alcobendas,een buitenwijk net ten noorden van Madrid. Hier zijn 4 plaatsen gereserveerd voor Campers,maar deze liggen vlak bij een snelweg met rotonde ,zodat we op een lager gelegen gedeelte overnachten. Na overleg met de kinderen vertrekken we de volgende dag naar Camping Osuna en laten daar de Camper achter en zien voor het eerst hun nieuwe appartement op de 6e verdieping. Wel wat lawaaiig qua verkeer,maar een verademing voor wat betreft licht,ruimte en uitzicht vergeleken hun vorige optrekjes.

1. Hiltje bloemsma:
    10 april 2015
    wij wensen jullie een voorspoedige reis en hopen jullie nog tegen te komen onderweg
  2. Francien:
    11 april 2015
    Het begin van de reis altijd spannend, maar wat doen jullie dat lekker relaxed. Het belooft wat en we kijken uit naar veel mooie verhalen en foto's.
  3. Kees en janke:
    11 april 2015
    We wensen jullie een hele fijne reis toe,groetjes van ons
  4. Wiebe/oelkje:
    11 april 2015
    wij wensen jullie een fijne en veilige reis. wij blijven jullie volgen.
    heel veel plezier.
  5. Kaatje:
    12 april 2015
    Fantastisch, geniet er van, dan genieten wij met jullie mee.
  6. Anneke de Vries:
    12 april 2015
    It wurdt grif in geweldige reis. Genietsje der fan .
  7. Julia:
    13 april 2015
    Heel veel suc6 in gedachten reizen we met jullie mee ,
    pas goed op elkaar,
    heel veel liefs van ons.
  8. Ries & Henny:
    13 april 2015
    Wij wensen jullie een fijne reis en veel mooie belevenissen.
    Leuk dat wij deelgenoot mogen worden van tijd tot tijd van
    jullie ervaringen. Wij stellen het erg op prijs.

Goede reis,
    Henny & Ries
  9. Jolanda Sprokholt:
    18 april 2015
    Heel veel plezier en goede reis. Wat wordt na Madrid ongeveer de route?
  10. Baukje Steffens:
    24 april 2015
    Heel veel plezierrrr! Wees voorzichtig!
  11. Karin Wielinga-Gobetz:
    27 april 2015
    Wat een fantastisch avontuur, veel plezier!