Eindelijk is het zover en gaan we Portugal voor onbepaalde tijd verlaten.

10 april 2015 - Madrid, Spanje

1 april,nee het is geen grap vertrekken we richting Canada en USA.Na meer dan een jaar aan voorbereiden en alles vastleggen is het moment gekomen om aan onze wereldreis te beginnen.Afgelopen week heeft de camper nog een laatste grote beurt gehad en hebben we extra brandstoffilters en luchtfilters ingeslagen voor het geval deze niet overzee voorradig zijn.We kunnen langzaam aan doen want Tjitske en Carlos zijn het paasweekend nog in Nederland.Onze eerste halteplaats is Foz de Alge aan de Zezere,een ons bekende camperplaats bij een restaurant en vlak aan de rivier.We staan hier alleen en genieten van de rust en stilte om ons heen en de fijne wandelingen in de omgeving. Hier blijven we twee nachten en vertrekken  4 april dan richting Spaanse grens,waar we ons settelen op camperplaats Benquerenca. Na hier 2 nachten te hebben gestaan is het weer omgeslagen en besluiten we verder te trekken. 6 april de eerste camper plaatsen over de Spaanse grens vallen tegen,dus we overnachten gewoon op een industrie terrein in aanbouw in Lagartera. Hier staan we vlak en hebben wijd's uitzicht op bergketen met sneeuw in de omgeving van Madrid. De volgende dag te voet naar het vestingstadje Oropesa. Knus stadj ,maar nog dichtgeplakt met kranten want het toeristenseizoen is nog niet begonnen .Vandaag trekken we richting Madrid.We vinden een parkeerplaats in Alcobendas,een buitenwijk net ten noorden van Madrid. Hier zijn 4 plaatsen gereserveerd voor Campers,maar deze liggen vlak bij een snelweg met rotonde ,zodat we op een lager gelegen gedeelte overnachten. Na overleg met de kinderen vertrekken we de volgende dag naar Camping Osuna en laten daar de Camper achter en zien voor het eerst hun nieuwe appartement op de 6e verdieping. Wel wat lawaaiig qua verkeer,maar een verademing voor wat betreft licht,ruimte en uitzicht vergeleken hun vorige optrekjes.