Eindelijk over de oceaan.

28 mei 2015 - Halifax, Canada

Even een korte update 29 april in Roosendaal aangekomen,Margriet,Piet en de kinderen gingen dat weekend een week met hun camper naar Luxemburg om alles uit te proberen.Dus toch nog even naar de camper&caravan shop om nog wat aankopen te doen o.a.extra wc cassette plus vloeistof ,want de oude cassette wordt minder,slippers en een extra stel gasslangen.Na het weekend in een paar dagen tijd al het nodige gemonteerd en getest.De omvormer van 110-220 volt kon mooi in de kleerkast,waar ook een aansluiting zit voor de 220 volt.Dus eenvoudig met een verloopstekkertje aan te sluiten op het gewone circuit.De omvormer van 12 naar 220 v max 1500 watt paste mooi naast de accu's en een snoercentrale onder de zitting van de bank.Verder nog een wifi versterker bedrijfsklaar gemaakt en een parabool antenne om het 4 G mobiele signaal te versterken.De ene antenne kan ik zo met een zuignap boven op het dak plaatsen,de parabool antenne moet gericht worden,dus aan de spiegel of aan het fietsenrek achterop.Nadat de camper was schoongemaakt werden alle vakken opgevuld.Er mag niets in de camper los achterblijven.Daarna heeft ze de stoelen,banken en bed in het plastiek verpakt en heb ik als laatste de sier velgen verwijderd.Aan boord van het schip wordt de camper met kettingen aan de velgen vastgezet.Donderdagmorgen is het zo ver ,naar de haven van Antwerpen.Eerst door de Truckwash voor een grondige reiniging,mogen geen modderresten onder de camper aanwezig zijn,dit wordt in Halifax gecontroleerd.  Daarna naar het havengebouw gereden voor de nodige inschepingspapieren en uiteindelijk de camper achtergelaten op een rangeerterrein, De maandag daarop met een huurauto naar het noorden gereden en woensdag weer ingeleverd in Leeuwarden,waar onze fietsen uit de opslag al klaar stonden.Die week hebben we doorgebracht bij Trijntje haar neef in Aldtsjerk,om afscheid te nemen van familie en vrienden en nog wat andere zaken te regelen.We hoorden dat door de storm van afgelopen week de camper door  de Atlantic Cartier een paar dagen later dan gepland was meegenomen en voer nu  via verschillende havens in de Oostzee en via Engeland naar Halifax,waar hij de 26 mei zou aankomen ipv 24 mei.Die zondag zijn we door Piet en Margriet met de camper opgehaald voor onze laatste week in Nederland.Die week zijn Trijntsje en Margriet nog een dag naar Roermond gereisd,voor een moeder/dochter dag en met Pinkster zijn we met hun camper nog een dag bij het Veerse Meer geweest.Eindelijk is het zover dinsdagmorgen 26 mei door het hele gezin uitgezwaaid op het treinstation van Roosendaal.Op Schiphol onze tickets uitgeprint en op het vliegtuig naar Frankfurt gestapt  Daar aangekomen moesten we 4 uur wachten op onze Condor vlucht naar Halifax..Na wat vertraging om 17.30 uur vertrokken.en om 21.30 uur op het vliegveld in Halifax aangekomen en met een taxi naar ons hotel  gebracht.        Vandaag  eerst met de agent van het vervoersbedrijf gebeld en we konden dezelfde dag nog terecht om de papieren voor de douane op te halen.We zijn toen direct doorgegaan naar het douanekantoor  zodat we morgenvroeg met een taxi naar de haven kunnen om de camper op te halen.Vanmiddag tijd genomen om Halifax te verkennen en vooral de haven en oude gebouwen zijn interessant.