Carnaval and Jazz.2

6 april 2017 - Navarre, Verenigde Staten

Op de weg naar de info een brug van 19 mile's dwars door het moeras. Hier maken we een "swamptour" met  Ernest.  Hij vertelt over de bomen, vogels een beer, alligators, zo ook de "needle of thorn tree"  naaldenboom. Vroeger maakten de indianen hier naalden van om kleren te maken. De beer hebben we niet gezien en weinig vogels, alleen een havik. Maar wel de alligators. Na 2 uur zijn we terug. Zo'n 30 jaar geleden heeft de staat het gebied over genomen van de olie maatschappij . Daarna is het gebied langzaam hersteld. Rijden door Ramah,  Rosedale, Port Allen, Baton Rouge, Darrow. De voorspelling is niet goed qua weer dus we zoeken een veilig plekje. Dit wordt Houmas House in Darrow. Van de Mississippi zie je niets, hier wel een dijk langs de rivier. s'Nachts veel onweer en regen. Houmas House was vroeger een plantage. Nu meer een museum met tuinen en een restaurant.   De volgende dag rond het middag uur wordt het droog en we gaan op naar Belle Chasse naar Pointe a la  Hache.  Hier willen we de ferry pakken maar we zijn te lang zegt de meneer. Keren en terug en vinden in Belle Chasse, New Orleans  bij de kerk een plekje op de parkeerplaats.  Maken kennis met de pastor. De volgende morgen komen er allemaal auto's met kinderen van 3 en 4 jaar oud, die gaan naar school. De ouders moeten tekenen voor het achter laten van hun kleintjes en bij het ophalen hetzelfde verhaal. Even een kijkje in school. In de hal hier bakjes voor de rugzakken,ook met de naam erop. In elke klas zitten 12 kinderen. We nemen afscheid van de juffen, alle kinderen zijn gearriveerd. Op naar New Orleans downtown. Eerst een P  maar daar mochten we niet staan of 150 dollar betalen. Keren op het terrein weer door de poort eruit en op zoek naar een andere P. En zowaar bij Mardi Gras World vinden we die en dat voor 5 dollar. Mardi Gras is bekend om zijn carnavalsparades; hier wordt alles bedacht en gemaakt van styropor/fiberglass. Bekijken een film over de historie en aan het eind een stukje "King cake " wie de baby heeft Is de Queen/King voor de dag. Helaas niemand uit onze groep. Daarna door de loods en uitleg, het hele verhaal van A tot Z. Ontwerp, plakken, snijden  (3  D machine) beplakken met papier mache, grondverf en afverven. Er staan zoveel poppen, beelden en wagens, heel veel foto's gemaakt. Een tractor trekt soms wel 4 karren, de karren hebben massieve banden. Daarna lopen we de River walk, dit gaat door een winkelcentrum en zo komen we op de Spanisch Plaza, hier is een fontein met daarom heen tegeltjestableau's van de Spaanse steden. Op naar het French Quarter, hier een overdekte markt natuurlijk veel van hetzelfde maar er springen er toch een paar uit zoals een Chinees die je naam schilderde in prachtige letters, Del Monde koffie + beignets, houtsnijwerk, naam in Lego blokjes.Daarna naderen we Jackson Square hier veel schilderijen, jazzmuziek,portretmakers, goochelaars en levende standbeelden. We zitten heerlijk te genieten van de muziek. Op ons pad terug een goochelaar, heel bijzonder Ype trekt een harten 4, de goochelaar weet welke kaart het Is. En nog meer trucjes  en steeds weer de harten 4, dan mijn naam erop. Hij Had een hoedje op en zag al steeds een kaart tussen de band zitten. Nou het was mijn harten 4 met mijn naam erop.Bij Willy  May"s Scotch House moesten we kip eten, een aanrader, komen we daar, ook weer een snacktent. Terug naar de camper en uiteindelijk mijn eigen kipfilet gebakken en met verse groente. Het is bijna donker als we de stad uitrijden, in dit gebied Is het niet veilig om te staan. Zien nog steeds resten van Katrina 2005. We belanden in Waveland, Mississippi.  Ground Zero.

1. Durk en Thea:
    6 april 2017
    Wat mooi om toch een aligator te zien. Hopenlijk had hij al gegeten Maar gelukkig was er ook nog kip te krijgen onderweg. Je eigen toch het lekkerst. Oeral thús, mar thús it bêste Trijntsje! Mooi verhaal weer. Leafs fan ús
  2. Francien:
    6 april 2017
    Mooi verhaal, lekker koken in je eigenhuis. Daar gaat niets boven. Leuk ook zo'n schoolbezoek. Wat een belevenis, hierdoor leer je het land nog meer kennen.
  3. Fokke:
    7 april 2017
    Sa mooi jimme ferhalen te lêzen !
    Oant gau !
  4. Kees en janke:
    8 april 2017
    Weer een prachtig verhaal,altijd weer fijn om te lezen
  5. Baukje Steffens:
    10 april 2017
    Mooi weer hoor! Gaat maar door met belevenissen! Top!
  6. Deanna Vaught:
    11 april 2017
    So sorry we missed saying goodbye to y'all today. My husband and I had to get our morning walk in and when we can back you had left m :( the preacher was looking forward to meeting and talking with you two. We hope it was a pleasant overnight and be safe in your journeys . We are praying for your safety in travels. Maybe one day we meet again ! Jeffrey and Deanna Vaught. First Baptist Church Of Jena, Florida .
    Catch up with us on Facebook..
  7. Sheila & Rick Bourque:
    12 april 2017
    Trijntsje &Ype -
    It was great to meet you both today at the Mounds on Crystal River!
    We look forward to keeping up with your travels and meeting you again in Dundas in September. Have fun!!
  8. Julia & Jelle:
    15 april 2017
    Hallo luitjes,
    Weer even bij gelezen aangaande jullie avonturen. Jullie hebben al weer de nodige miles gemaakt. Jullie zien en doen veel, hebben alle foto's ook eens even rustig bekeken, daar zitten echt pracht plaatjes bij. Het lijkt ogenschijnlijk alsof jullie van de ene in de andere bezienswaardigheid duiken, maar denk wel dat er soms ook de nodige saaie miles tussen zitten. Maar toch een heel avontuur. nog veel plezier. Groetjes Julia en Jelle